De toezichthouder

45

Goed toezicht is van groot maatschappelijk belang. Organisaties waarop geen of onvoldoende toezicht werd gehouden hebben enorme maatschappelijke verliezen veroorzaakt. Denk aan het verlies bij Vestia van 2 miljard euro dat huurders uiteindelijk mogen opbrengen. Hoe komt het dat toezichthouders toch zo vaak falen? DSB, Ahold, ABNAMRO, Amarantis, COA, IJsselmeerziekenhuizen, Rochdale: bekend zijn de schandalen rond bedrijven of instellingen waarbij toezichthouders niet of te laat ingrepen. Waarom kunnen toezichthouders zo moeilijk 'nee' zeggen tegen overambitieuze en risicozoekende bestuurders? En waarom bestaan er zo weinig contacten tussen interne toezichthouders (zoals commissarissen) en externe toezichthouders (zoals de inspecties voor onderwijs en zorg, en financiële toezichthouders als DNB en AFM)? Wat wordt verstaan onder toezichtobesitas dat veel voorkomt onder ex-politici? En onder het new boys network? Is het 'socratische model' van toezicht achterhaald? En waarom is Machiavelli als filosoof van de macht zo belangrijk voor toezichthouders? In 'De toezichthouder' wordt antwoord gegeven op bovenstaande en andere vragen, maar wordt de lezer vooral ook getrakteerd op een rijke casuïstiek. Dit boek leest als een roman, geschreven naar de barre werkelijkheid, vol megalomanie, manipulatie en soms regelrechte fraude. De auteur legt u uit waarom de rol van toezichthouder bijzondere eigenschappen vergt en een speciale mentaliteit. Die rol past slechts weinigen. De auteur, Hans de Hoog, is als politicoloog en econoom vertrouwd met de denkwereld van bestuurders en toezichthouders. In zijn rijke en gevarieerde loopbaan heeft hij zelf als ondernemer en als interne en externe toezichthouder gewerkt. Ook verbleef hij jarenlang in het centrum van de macht: de Haagse politiek. De Hoog (1957) is ondernemer en heeft o.a. de GovernanceBoxx ontwikkeld, een online tool die de dialoog van bestuurders en toezichthouders faciliteert.

Product Description

Fashion has always been so temporary and uncertain. You can’t keep up with it. This social phenomenon is very whimsical, thus we as the consumers always try to stay in touch with all the latest fashion tendencies. Obviously there is nothing wrong about it because fashion satisfies our willingness to be attractive. And also fashion is the detector of prosperity and social rank. So, our natural desire to wear fashionable clothes has many reasons such as historical, social and others. Therefore being fashionable costs a lot of money. But nowadays fashion is not such unavailable as it was a couple of centuries ago. We are lucky to have an opportunity to buy qualitative, fashionable and affordable clothes.

Additional Information
brand Gola Exclusive
manufacturer China
occasion Casual
season Winter/Autumn
wash Machine wash
1 review for Adidas Originals Trefoil Logo Snapback Trucker Cap
Adam Smith

This is a great online store.

Add a review

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Your Rating