De culturele stad

45

Het zijn roerige tijden voor de cultuursector. Overheidssubsidie is niet langer vanzelfsprekend. Gemeenten moeten flink bezuinigen. Daarbij ligt cultuur al snel onder het vergrootglas, ook al kost één autoviaduct doorgaans meer dan de hele kunstbegroting van een middelgrote stad. In dit boek beantwoordt Cor Wijn de vraag wat het culturele gehalte van een stad bepaalt en hoe dit via beleid is te beïnvloeden. De culturele stad wil daarmee een gids zijn voor bestuurders en beleidsadviseurs. Het boek beschrijft op praktische wijze hoe beleidsmakers gericht kunnen sleutelen aan het 'cultureler' maken van hun stad. Hoe kom je tot een pluriform cultuuraanbod? Hoe schep je voorwaarden voor talentontwikkeling en een goed productieklimaat? Hoe stimuleer je de vorming van culturele clusters en netwerken? Hoe bevorder je stedenbouwkundige kwaliteit en diversiteit? Hoe belangrijk zijn de ambities van de overheid? En, hoe benut je het eigen cultureel erfgoed als inspiratiebron? Het boek kan niet alleen fungeren als toolkit voor beleidsmakers, maar ook als handboek voor studenten cultuurbeleid en -management. De invalshoek van boek is een bestuurskundige: Wijn presenteert een conceptueel model van de culturele stad, bestaande uit zes elementen. Het model is een methode om het culturele leven van steden te analyseren en er beleidsmatig aan te werken. Cor Wijn (1962) is van jongs af aan gefascineerd door steden en wat zich daar afspeelt. Zijn drijfveer is om steden mooier en aangenamer te maken. De succesvolle steden van morgen zijn de steden die mensen blijvend kunnen aantrekken en uitdagen. Kunst en cultuur functioneren daarbij als magneet voor de stad.

Product Description

Fashion has always been so temporary and uncertain. You can’t keep up with it. This social phenomenon is very whimsical, thus we as the consumers always try to stay in touch with all the latest fashion tendencies. Obviously there is nothing wrong about it because fashion satisfies our willingness to be attractive. And also fashion is the detector of prosperity and social rank. So, our natural desire to wear fashionable clothes has many reasons such as historical, social and others. Therefore being fashionable costs a lot of money. But nowadays fashion is not such unavailable as it was a couple of centuries ago. We are lucky to have an opportunity to buy qualitative, fashionable and affordable clothes.

Additional Information
brand Gola Exclusive
manufacturer China
occasion Casual
season Winter/Autumn
wash Machine wash
1 review for Adidas Originals Trefoil Logo Snapback Trucker Cap
Adam Smith

This is a great online store.

Add a review

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Your Rating