45
Huisboomfeest richt zich op de cyclische tijd in de vooronderstelling daarmee de cultuur te versterken. Wandelen en data verzamelen in het Piushavengebied in Tilburg zijn de uitgangspunten. Wapke Feenstra startte in 2004 met huisboomfeest en belicht de cyclische tijd in de vijf woonwijken (Fatima, Jeruzalem, Hoogvenne, Armhoefse Akkers en Koningshoeven) rondom de haven. De titel huisboomfeest verwijst naar het feit dat het woonwijken zijn met veel groen en rondom het water spelen zich feesten af, zoals bijvoorbeeld de intocht van Sinterklaas. Cyclische tijd weerspiegelt zich in periodieke herhalingen en vaste patronen: dag en nacht, de vier seizoenen, vakanties en bijvoorbeeld Sinterklaas, Kerst, etc.Wat in de vijf woonwijken herhaald opdoemt in het straatbeeld wordt met foto's en projecten in beeld gebracht en verzamelt in de database: de website www.huisboomfeest.nl. Alle verzamelde informatie biedt een impressie van het dagelijkse leven in het Piushavengebied.Kenmerkend aan het project is de interactie met en betrokkenheid van de buurtbewoners. De buurtbewoners creëerden als het ware zelf een portret van hun buurt en participeren actief. Zij deden en doen dit door het leveren van foto´s, verhalen, sprokkels (wat van de bomen valt) en het bijhouden van de website. Een onderdeel van de website is de webxylotheek (een digitaal boomarchief). De webxylotheek groeide de afgelopen jaren gestaag, mede door de informatie die bewoners en schoolkinderen aanleverden en de samenwerking met de stichting Stadsbomen.Verder bestaat het kunstproject uit een jaarlijks terugkerende huisboomfeestdag met allerlei activiteiten en boomwandelingen onder leiding van stadsbioloog Henk Kuiper. Er zijn ook wandelingen door de buurt georganiseerd waarin voor de buurt kenmerkende tekens werden toegelicht door studenten van de Universiteit van Tilburg. Zij krijgen jaarlijks een opdracht om een observatie in de Piushaven te beschrijven in het kader van de lessen semiotiek van de faculteit Geesteswetenschappen.
Fashion has always been so temporary and uncertain. You can’t keep up with it. This social phenomenon is very whimsical, thus we as the consumers always try to stay in touch with all the latest fashion tendencies. Obviously there is nothing wrong about it because fashion satisfies our willingness to be attractive. And also fashion is the detector of prosperity and social rank. So, our natural desire to wear fashionable clothes has many reasons such as historical, social and others. Therefore being fashionable costs a lot of money. But nowadays fashion is not such unavailable as it was a couple of centuries ago. We are lucky to have an opportunity to buy qualitative, fashionable and affordable clothes.
| brand | Gola Exclusive |
| manufacturer | China |
| occasion | Casual |
| season | Winter/Autumn |
| wash | Machine wash |
Your email address will not be published. Required fields are marked *
Adam Smith
This is a great online store.