45
In Een gouden week van gietijzer brengt Alex van Egmond de columns samen die hij schreef voor het tweemaandelijkse CRTV magazine. Of het nu gaat over een Chinese wielrenner die ploetert in Noord-Frankrijk, een messenmaker op een gebombardeerd eiland, of een Nederlandse dichter die naar Chinese romantiek verlangt, altijd worden de gebeurtenissen beschreven vanuit het perspectief van een onbevangen onderzoeker.De onbevangen blik van Van Egmond geeft de mogelijkheid om verder te kijken en vooral om verder te vragen. Want waarom is alcohol zo'n sterke vriendenmaker in China en waarom gaat de Chinees zo kwistig om met verpakkingsmateriaal? Hoe komt het dat Taiwan geen provincie van Nederland is en zou de Chinese keuken werkelijk zo onovertroffen zijn als men denkt? Deze wonderlijke vragen en meer worden met een kwinkslag behandeld.Verwondering is dan ook, naast de Chinese cultuur, maatschappij en geschiedenis, de gemene deler van deze bundeling. Want zeg nu zelf, in een opkomende wereldmacht als China, met enorme contrasten tussen traditie en moderniteit, valt er nog genoeg te verwonderen. China is als gietijzer met een verguld buitenkantje.De auteurAlex van Egmond (1976) studeerde Nederlandse Taal en Cultuur aan de Universiteit Leiden, waarna hij zijn passie voor China achterna reisde en ging werken in Beijing als universitair docent Nederlands. Maandelijks schrijft hij - o.a. voor CRTV magazine en Neerlandia/Nederlands van nu - met veel aandacht voor detail over zijn vaak frappante belevenissen in de Chinese samenleving.
Fashion has always been so temporary and uncertain. You can’t keep up with it. This social phenomenon is very whimsical, thus we as the consumers always try to stay in touch with all the latest fashion tendencies. Obviously there is nothing wrong about it because fashion satisfies our willingness to be attractive. And also fashion is the detector of prosperity and social rank. So, our natural desire to wear fashionable clothes has many reasons such as historical, social and others. Therefore being fashionable costs a lot of money. But nowadays fashion is not such unavailable as it was a couple of centuries ago. We are lucky to have an opportunity to buy qualitative, fashionable and affordable clothes.
| brand | Gola Exclusive |
| manufacturer | China |
| occasion | Casual |
| season | Winter/Autumn |
| wash | Machine wash |
Your email address will not be published. Required fields are marked *
Adam Smith
This is a great online store.