45
Het zesde deel uit de serie over het leven van Henny: begonnen in 1976 als portret van een werkende jongere in de koekjesfabriek, inmiddels van een 52-jarige moeder met een zeer bewogen leven. Bij elk boek komt Szulc Krzyzanowski steeds dichter bij Henny. Dit fotoboek toont welke consequenties de huidige tijd van een haperende economie, werkloosheid en een steeds duurder wordend leven hebben voor Henny en haar gezin. Het oeuvre wordt het best omschreven door een van Henny's uitspraken: 'Als je geboren wordt als een dubbeltje, word je nooit een kwartje.' Michel Szulc Krzyzanowski (Oosterhout 1949) studeerde aan de Academie St. Joost in Breda, behaalde in 1970 zijn diploma in fotografie en vrije grafiek aan de Koninklijke Academie in 's-Hertogenbosch. Sindsdien werkt hij als autonoom fotograaf. Hij maakt artistiek-conceptuele foto's die in musea en galeries worden geëxposeerd, daarnaast maakt hij sociaal-documentaire fotografie in de vorm van foto-projecten. Hij won in de afgelopen jaren driemaal de Zilveren Camera. Henny Project is uniek in de wereld: er is niemand die zo lang (36 jaar), zo consequent en zo professioneel is gedocumenteerd. In 1975 begon Michel Szulc Krzyzanowski de toen 16-jarige Henny Arendse een aantal maanden in haar leven te documenteren. Daar bleef het niet bij: in 1983, 1988, 1993 en in 2001 verschenen er fotoboeken over haar leven.
Fashion has always been so temporary and uncertain. You can’t keep up with it. This social phenomenon is very whimsical, thus we as the consumers always try to stay in touch with all the latest fashion tendencies. Obviously there is nothing wrong about it because fashion satisfies our willingness to be attractive. And also fashion is the detector of prosperity and social rank. So, our natural desire to wear fashionable clothes has many reasons such as historical, social and others. Therefore being fashionable costs a lot of money. But nowadays fashion is not such unavailable as it was a couple of centuries ago. We are lucky to have an opportunity to buy qualitative, fashionable and affordable clothes.
| brand | Gola Exclusive |
| manufacturer | China |
| occasion | Casual |
| season | Winter/Autumn |
| wash | Machine wash |
Your email address will not be published. Required fields are marked *
Adam Smith
This is a great online store.