45
Rogier Boon werd geboren in 1937 in Meester Cornelis (Batavia, Nederlands-Indië). Op 19 juni 1954, zijn 17e verjaardag, arriveerde hij in Nederland, als repatriant.Zijn vader Tjalie Robinson (pseudoniem van Jan Boon) begon als journalist en activist vrijwel direct met het verzet tegen de assimilatiedwang van de jaren vijftig. Voor hem betekende Indo-zijn niet ¿half-half¿, maar een dubbele bagage hebbend: Oost en West. Mengculturen vormen een belofte, vond hij, en zijn opdracht aan de Indische gemeenschap luidde: Maak het waar!De invloed van Tjalie Robinson is ongetwijfeld beslissend geweest voor Rogier¿s keuze om het Indische een modern gezicht te geven. Altijd zocht hij naar een moderne, echt-Indische, nieuwe stijl. Dankzij een groot artistiek talent kon hij inderdaad in beeld vertalen, wat zijn vader in woorden uitdrukte.Vooral voor Indisch tijdschrift Tong-Tong en de Haagse Pasar Malam Tong Tong, later Pasar Malam Besar (nu Tong Tong Fair), maakte Rogier gewaagde en verfijnde ontwerpen. Bij het grote publiek werd de ontwerper bekend met zijn kinderboekje 'Wim is weg'. Rogier was een veelzijdig kunstenaar die kalenders, affiches, decors en boekomslagen ontwierp. Later legde hij zich meer toe op fotografie.Het boek is gebaseerd op de expositie die in 2005 op de Pasar Malam Besar te zien was, in lente en zomer 2007 voorjaar in enkele steden op Java (o.a. in het Erasmus Huis in Jakarta), en in november 2007 op de jubileumdag van Stichting Pelita. De expositie en het boek werden samengesteld door Rogiers dochters Siem Boon en Leslie Boon, en vormgegeven door Monique Kreefft. Onder anderen Peter van Straaten, Frans Leidelmeijer en Roos van Put leverden bijdragen.
Fashion has always been so temporary and uncertain. You can’t keep up with it. This social phenomenon is very whimsical, thus we as the consumers always try to stay in touch with all the latest fashion tendencies. Obviously there is nothing wrong about it because fashion satisfies our willingness to be attractive. And also fashion is the detector of prosperity and social rank. So, our natural desire to wear fashionable clothes has many reasons such as historical, social and others. Therefore being fashionable costs a lot of money. But nowadays fashion is not such unavailable as it was a couple of centuries ago. We are lucky to have an opportunity to buy qualitative, fashionable and affordable clothes.
| brand | Gola Exclusive |
| manufacturer | China |
| occasion | Casual |
| season | Winter/Autumn |
| wash | Machine wash |
Your email address will not be published. Required fields are marked *
Adam Smith
This is a great online store.