Industrieel erfgoed

45

Industrieel Erfgoed Van buitenbeentje binnen de monumentenzorg naar boegbeeld van de erfgoedzorg Karel Loeff Industrieel erfgoed is voor velen een bekend begrip. Creatieve bedrijven, horecaconcepten en talrijke particulieren vestigden zich de laatste decennia in de gerestaureerde erfenis van ons industrieel verleden. De weg naar erkenning was echter niet zo gemakkelijk. Men vond de complexen lelijk en ontoegankelijk en velen hadden slechte herinneringen aan het werk in de fabriek. Herbestemming was evenmin eenvoudig en niet alleen vanwege de vaak aanzienlijke omvang van de bedrijfsterreinen. Ondanks alle opgedane kennis en ervaring zijn er nog steeds veel vragen rond het behoud van de relicten van ons industrieel verleden. Is herbestemming nog steeds het toverwoord of mogen objecten ook langzaam vervallen? En hoe houden we de herinnering aan de productieprocessen levend? Deze en vele andere vragen komen in dit boek aan bod. Karel Loeff (1969) studeerde architectuurgeschiedenis aan de Universiteit Utrecht. Hij is thans directeur van de erfgoedvereniging Bond Heemschut en actief als zelfstandig adviseur en onderzoeker vanuit zijn eigen onderneming Monumentenadvies.nl. Loeff adviseerde gemeenten, particulieren en bedrijven over monumentaal erfgoed, waaronder ook veel 'monumenten van bedrijf en techniek'. Hij was als projectleider betrokken bij de voordracht van de Amsterdamse grachtengordel voor de Werelderfgoedlijst van Unesco. Hij is auteur van diverse publicaties, waaronder Het monumentenboek, de studie Kathedralen van het platteland (over silogebouwen), Zeven eeuwen nijverheid aan de Roer (over het ECI-complex in Roermond), en medeauteur van op Sporen van het verleden (over Stork in Hengelo). 88 pag., ruim geïllustreerd, uitgave in samenwerking met de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed

Product Description

Fashion has always been so temporary and uncertain. You can’t keep up with it. This social phenomenon is very whimsical, thus we as the consumers always try to stay in touch with all the latest fashion tendencies. Obviously there is nothing wrong about it because fashion satisfies our willingness to be attractive. And also fashion is the detector of prosperity and social rank. So, our natural desire to wear fashionable clothes has many reasons such as historical, social and others. Therefore being fashionable costs a lot of money. But nowadays fashion is not such unavailable as it was a couple of centuries ago. We are lucky to have an opportunity to buy qualitative, fashionable and affordable clothes.

Additional Information
brand Gola Exclusive
manufacturer China
occasion Casual
season Winter/Autumn
wash Machine wash
1 review for Adidas Originals Trefoil Logo Snapback Trucker Cap
Adam Smith

This is a great online store.

Add a review

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Your Rating