45
Op een speelse manier met kinderen over emoties praten Praten met jonge kinderen over emoties hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Het kan op een speelse en eenvoudige manier. Om vorm te geven aan deze gedachte, ontwikkelde Simone de Bruin De Sensicirkel, een methode om met jonge kinderen over emoties te praten. Ter ondersteuning verscheen 30 november het boek Aan de Etor bij uitgeverij De Boekfabriek. Het boek bevat een aantal aansprekende verhalen om voor te lezen aan kinderen vanaf vier jaar. De meest voorkomende sociaal emotionele onderwerpen worden op speelse wijze aan het licht gebracht en zijn met zorg gekozen: luisteren naar elkaar, winnen en verliezen, faalangst, perfectionistisch zijn, angst voor het onbekende en dat het leven ook mooi is. Het boek bevat een heldere uitleg over het gebruik van De Sensicirkel zodat iedereen er ook thuis mee aan de slag kan. Het is kleurrijk geïllustreerd door Ann van der Meer en aan de hand van het thema, staan er leuke tips in om samen met je kind te doen. De Sensicirkel is ontstaan vanuit de gedachte dat jonge kinderen wel emoties ervaren, daar ook uiting aan geven, maar nog niet altijd de woorden kennen. Kinderen kun je helpen door emoties visueel te maken met tekeningen, kleur en metaforische verhalen. Door op een neutraal moment er over te praten, ontstaat de basis om emoties onder woorden te brengen. Het uiten van en het praten over emoties leert kinderen dat ze niet de enige zijn, dat iedereen wel eens bang, boos, verdrietig of blij is. Zo wordt ook duidelijk wat kinderen bezighoudt, het maakt ze bewuster van hun eigen emoties en die van een ander. Praten over emoties wordt met De Sensicirkel eenvoudiger, luchtiger en vooral speelser. Meer informatie hierover vindt u op www.sensicirkel.nl.
Fashion has always been so temporary and uncertain. You can’t keep up with it. This social phenomenon is very whimsical, thus we as the consumers always try to stay in touch with all the latest fashion tendencies. Obviously there is nothing wrong about it because fashion satisfies our willingness to be attractive. And also fashion is the detector of prosperity and social rank. So, our natural desire to wear fashionable clothes has many reasons such as historical, social and others. Therefore being fashionable costs a lot of money. But nowadays fashion is not such unavailable as it was a couple of centuries ago. We are lucky to have an opportunity to buy qualitative, fashionable and affordable clothes.
| brand | Gola Exclusive |
| manufacturer | China |
| occasion | Casual |
| season | Winter/Autumn |
| wash | Machine wash |
Your email address will not be published. Required fields are marked *
Adam Smith
This is a great online store.