2010 Zo werden wij wereldkampioen

45

De beelden van het Nederlandse volk dat uitbundig feest vierde, gingen de hele wereld over. Honderdduizenden Oranjefans kwamen op 15 juli 2010 bijeen in Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam om het Nederlands elftal, dat vier dagen eerder het WK in Zuid-Afrika had gewonnen, te huldigen. Nooit eerder vierde Nederland een zo groot, zo gezamenlijk feest. Nederland, dat in het begin van de 21ste eeuw verdeeld was geraakt door de toen heersende economische- en gezagscrisis, politieke tegenstellingen en onderling wantrouwen, stond door de winst van het wk weer op de wereldkaart. Het totaalvoetbal had eindelijk gewonnen van de individuele som der talenten. In 2010 Zo werden wij Wereldkampioen reconstrueert Patrick Bernhart de wijze waarop Nederland het WK in 2010 won. Hij beschrijft de vertwijfeling, de verrassingen en de onmetelijke vreugde. Het boek ademt een verlangen naar dat schijnbaar onbereikbare doel, het gaat in op de achtergronden van de spelers en op typische verschijnselen als bijgeloof, voetbalvrouwen en voetbalhumor. Het schetst een beeld van de tegenstanders van Oranje en van de verwikkelingen in de selectie. De lezer beleeft het WK als volwaardig lid van het team, als medegast van het hotel, als vlieg op de muur in de kleedkamer.Voor dit boek heeft Patrick Bernhart uitgebreid research gedaan naar het antwoord op de vraag waarom het Nederland in 2010 wel lukte om wereldkampioen te worden. Hij gaat in op de rol van hoofdrolspelers als Bert van Marwijk, Robin van Persie, Wesley Sneijder, Morten Olsen, Cristiano Ronaldo, Johan Cruijff, Carice van Houten, Yolanthe Cabau van Kasbergen en Gordon. Welke rol speelden zij bij dit onwaarschijnlijke succes, dat commentator Jack van Gelder na het laatste fluitsignaal de uitspraak ontlokte: De kleinkinderen van Johan, Marcos zonen, de boys van Bert: wij hebben het eindelijk gedaan.

Product Description

Fashion has always been so temporary and uncertain. You can’t keep up with it. This social phenomenon is very whimsical, thus we as the consumers always try to stay in touch with all the latest fashion tendencies. Obviously there is nothing wrong about it because fashion satisfies our willingness to be attractive. And also fashion is the detector of prosperity and social rank. So, our natural desire to wear fashionable clothes has many reasons such as historical, social and others. Therefore being fashionable costs a lot of money. But nowadays fashion is not such unavailable as it was a couple of centuries ago. We are lucky to have an opportunity to buy qualitative, fashionable and affordable clothes.

Additional Information
brand Gola Exclusive
manufacturer China
occasion Casual
season Winter/Autumn
wash Machine wash
1 review for Adidas Originals Trefoil Logo Snapback Trucker Cap
Adam Smith

This is a great online store.

Add a review

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Your Rating